Zobraziť obsah

MILIÓNTY KUS MODELU CITROËN C3

Citroën C3 je v klube milionárov

Najnovšia verzia  Citroënu C3 sa vyrába od roku 2016 a všetky doteraz vyrobené kusy majú spoločnú jednu vec – pochádzajú zo Slovenska, konkrétne z Trnavy, kde koncern Stellantis postavil jeden zo svojich najmodernejších výrobných závodov v Európe.

 

Pre pár dňami z jeho výrobných pásov zišiel kus, ktorý okrem toho, že bol vo výraznej modrej farbe, ktorú v Citroëne nazývajú Spring Blue, zaujal ešte niečím iným.  Za jeho čelným sklom bol transparent s výrazným nápisom, tvoreným číslovkou 1 000 000. Išlo totiž o miliónty vyrobený exemplár. Týmto sa najnovšia generácia Citroënu C3 zaradila do milionárskeho klubu, kam sa dostane len pár naozaj výnimočných modelov.

SVETOVÉ A SLOVENSKÉ

Aj napriek tomu, že tento model sa vyváža takmer do celého sveta, miliónty kus zostáva  na Slovensku. Jeho šťastná majiteľka pochádza z obce Svätý Jur, nachádzajúcej sa neďaleko Bratislavy a nový Citroën C3 si objednala na základe svojich dobrých skúseností s predošlou generáciou.  Zvolila si benzínový variant s motorom s objemom 1,2 litra. Ten ju zaujal aj vzhľadom, minulý rok totiž tento model prešiel celkovou modernizáciou, týkajúcou sa exteriéru aj interiéru.

 

Vidno to na prvý pohľad podľa  zmenenej prednej masky  s výrazným logom, zasahujúcim spodnou časťou prakticky až do stretávacích svetlometov a vrchnou líniou do úzkych horizontálne umiestnených denných svetiel. Nové sú aj disky kolies, ktoré môžu mať priemer až 17 palcov.

 

Jednou zo špecialít Citroënu C3 sú ochranné kapsule Airbump po bokoch vozidla, ktoré bránia jeho poškodeniu najmä na parkoviskách pri otváraní dverí.  Sú veľmi žiadané, rozhoduje sa pre ne takmer 70 percent záujemcov. 

 

Pri tomto aute sa rozhodne netreba báť, že sa jedno bude podobať na druhé. Prakticky s každým totiž kupujete úplný originál. Jednou zo špecialít Citroënu C3 sú totiž takmer neobmedzené možnosti individualizácie.  Každý si ho môže prispôsobiť vlastnému vkusu, len zvonku existuje takmer sto rôznych farebných kombinácií.

 

Môžete si vybrať zo siedmych základných farieb a tie možno ďalej kombinovať s inofarebnými doplnkami. Napríklad pre orámovanie hmloviek alebo ochranné prvky Airbump sú k dispozícii ďalšie štyri farby - môžu byť čierne, biele, červené alebo smaragdové.

 

A to ešte zďaleka nie je všetko. Aj strecha môže byť inej farby ako karoséria. To je medzi majiteľmi Citroënov C3 mimoriadne obľúbený variant, volí si ho až 65 percent nových majiteľov. Môže byť smaragdová, biela, červená alebo čierna a ešte ju možno vylepšiť pomocou špeciálnych dekoratívnych nálepiek s abstraktnými vzormi.  Individuálne prispôsobený exteriér možno ďalej kombinovať s tromi farebne rôznymi variantmi interiéru.

NEJDE LEN O IMIDŽ

V Citroëne pri modernizácii mysleli nielen na imidž, ale aj na komfort. Vo výbave preto nájdete aj sedadlá s príznačným názvom Advanced Comfort. Tie sú nielen pohodlné, ale pomáhajú aj chrbtici. Vyrobené sú zo špeciálnej peny, ktorá  ani po rokoch nestráca svoju pevnosť a zároveň pružnosť. Navrhnuté sú po konzultácii s ortopédmi tak, aby poskytovali telu lepšiu oporu, prispieva k tomu aj nastaviteľná bedrová opierka.

 

Za svoj úspech však najnovšia generácia Citroënu C3 nevďačí len estetike a komfortu, ale aj veľkému dôrazu na bezpečnosť a použité technológie. O posádku sa v ňom stará až 12 rôznych asistenčných systémov a vo výbave nechýbajú ani parkovacie senzory s kamerou. K multimediálnemu systému ľahko pripojíte telefóny s Androidom a aj so systémom iOS od Apple, využiť možno rozhrania  Android Auto a Apple CarPlay.

 

Čerešničkou na torte  je ConnectedCAM, teda širokouhlá palubná kamera s Full HD rozlíšením, ktorá môže zaznamenávať jazdu a v prípade nehody automaticky uloží 90 sekundové video jej priebehu a toho, čo jej predchádzalo do vstavanej pamäte. Zároveň môžete túto kameru využiť aj na zaznamenávanie fotografií z jazdy, ktoré sa prenášajú priamo do smartfónu.

 

Zákazníkom sa prístup, založený na tom, že pri výbere auta môžu do neho premietnuť vlastný vkus v oveľa väčšej miere, než pri konkurenčných modeloch, mimoriadne páči. A keď k tomu prirátame aj celú paletu modernizovaných úsporných motorov a možnosť voľby medzi manuálnou a automatickou prevodovkou, niet sa čo diviť, že sa mu trhu naozaj darí.

 

V rámci svojho segmentu totiž Citroën C3 v uplynulom roku skončil v najlepšej trojici nielen na veľkých trhoch, akými sú Francúzsko, Španielsko alebo Taliansko, rovnako sa mu darilo napríklad aj v Belgicku, Portugalsku, Dánsku, Bulharsku a tiež aj na Slovensku.